3D low-poly model és animációs egyperces, 2015. Felújítva: 2019
Program: Blender 3D.
Készült: Média és Design Tanszék, Vizuális Művészeti Intézet,
Eger
Konzulens: Sipos Levente
Kács, az eldugott valódi bükkaljai falu vadregényes tájaival, erdős
dobjaival kiváló hely a túrázók, turisták számára, én pedig második
otthonomnak vallom: színes gyermekkori élmények kötnek hozzá.
Szeretném megmutatni, hogy vannak még eldugott, sokak számára fel
nem fedezett kis paradicsomok országunkban, melyek megérdemlik a
figyelmet a szokásos, ismert látványosságok mellett. Mivel az
alkotás folyamata során magam építhettem fel, úgy sajátommá tehettem
a falu kis modelljét.
Valódi magyar falu térbeli modelljét készítettem el a méretarányok figyelembevételével. Ami az ábrázolást illeti, a digitális térbeli leképezést választottam, így nemcsak a levegőből mutathattam panorámaképet, hanem virtuális kamera animálásával olyan mozgást érhettem el, melyet a valóságban lehetetlen megvalósítani. A különböző fénybeállítások révén két évszakot és napszakot is láthatunk.
A méretarányos modell elkészítése Kács turistatérképének és a Google Maps műholdképének elemzésével kezdődött, majd a tengerszint feletti magasságvonalak értékeinek 3D modellező programba való betáplálásával kezdődött. A térképek segítették az utak síkbeli modellezését, melyet ezután domborzattá emeltem, és elkészítettem a hegyeket. Alacsony poligonszámú modellt készítettem: a kockaházakat variálva, többszörözve és elhelyezve építettem meg a falut. Két külön fénybeállítást használva egymás után rendereltem a nappali és éjszakai verziót. A kamerát bézier-görbén mozgattam, így készült az animáció.
Készítette: Katyina Brigitta
Készült: Média és Design Tanszék, Vizuális Művészeti Intézet, Eger,
2015+2019
Konzulens: Sipos Levente